ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ 1923 – 1981      |      ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ – ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ 1923 – 1981
ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ – ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ
ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ 1923 – 1981
ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ – ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΕΒΑΣΤΗ (ΣΕΒΑ) ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ
ΑΘΗΝΑ 1938 -
Α.Μ. ΤΕΕ    7809

ΣΠΟΥΔΕΣ

Διπλωματούχος Αρχιτέκτων, Σχολή Αρχιτεκτόνων Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) 1956 - 1961

Certificat / A.S.T.E.F - Γαλλία, 9μηνου Επιμορφωτικού Προγράμματος της Τάξεως Πολεοδομίας και Αρχιτεκτονικής για Διπλωματούχους Μηχανικούς 1967 - 1968

Certificat / A.C.T.I.M του δεύτερου κύκλου του ίδιου προγράμματος 1971

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

Ελεύθερο Eπάγγελμα - Αρχιτεκτονική 1961 -

Μονοκατοικία, Διαμαντίδου 74 - Παλαιό Ψυχικό (1965).

Η Σέβα Καρακώστα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Είναι το δεύτερο από τα πέντε παιδιά της οικογένειας. Ο πατέρας της τους εμφύσησε την αγάπη για την θάλασσα, την φύση και την γη.

 

Κατά τα μαθητικά της χρόνια, στο γυμνάσιο, ανακάλυψε την αγάπη της και την έμφυτη ροπή της στην ζωγραφική και τα μαθηματικά (γεωμετρία και άλγεβρα), στην οποία και βασίστηκε η επιλογή της να σπουδάσει αρχιτεκτονική.

Παρόλο που της άρεσε εξαιρετικά να παίζει στο θέατρο (σχολικές παραστάσεις), τελικά την κέρδισε η Αρχιτεκτονική, στην οποία πέτυχε με εισαγωγικές εξετάσεις, 5η κατά σειρά επιτυχίας το 1956.

Στην Αρχιτεκτονική Σχολή αρίστευσε και αποφοίτησε το 1961. Είχε εξαιρετικούς δασκάλους τόσο στα μαθήματα Αρχιτεκτονικής  – Κώστα Κιτσίκη, Αντώνη Κριεζή, Κυπριανό Μπίρη, Γιάννη Λιάπη, James Speyer  (επισκέπτη καθηγητή),  Παναγιώτη Μιχελή,– όσο και στη Ζωγραφική, Νικόλαο Χατζηκυριάκο- Γκίκα, Νίκο Εγγονόπουλο, Δημήτρη Φατούρο κ.ά.

Το καλοκαίρι του 1958 παράλληλα με τις σπουδές δούλεψε στο αρχιτεκτονικό γραφείο του Ιάσονα Ρίζου φημισμένου αρχιτέκτονα της εποχής.

 

Μετά τη  Σύνθεση και τον σχεδιασμό του Περιβάλλοντα Χώρου, η Πολεοδομία ήταν η  μεγάλη της αγάπη και ως εκ τούτου  πραγματοποίησε την διπλωματική της εργασία με την καθοδήγηση του καθηγητή Αντώνη Κριεζή. Επειδή εκείνη την εποχή είχε αναλάβει, το πρώτο της έργο, μια μικρή μονοκατοικία στην Εκάλη που την απασχολούσε όλη μέρα,  δεν δέχθηκε την πρόταση του να εργαστεί ως βοηθός στην έδρα του και δεν συνέχισε την συνεργασία της μαζί του.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, επηρεάστηκε σημαντικά από τη διδασκαλία του Αμερικανού καθηγητή στην Κτηριολογία – Αρχιτεκτονική Σύνθεση, James Speyer, ενώ αργότερα στο Παρίσι  τα έτη 1968 και 1969, συνεργαζόμενη με τον Γιώργο Κανδύλη, ήλθε σε άμεση επαφή με τις αντιλήψεις και τις απόψεις του οι οποίες με τη σειρά τους καθόρισαν την αρχιτεκτονική της προσέγγιση. Σημαντική συμβολή σε αυτήν είχε ακόμα και η μελέτη του έργου των Δημήτρη Πικιώνη και Άρη Κωνσταντινίδη την οποία ξεκίνησε από τα χρόνια των σπουδών.

 

Τα έτη 1967-1968 και 1971 παρακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία λαμβάνοντας αντίστοιχα :

  • Certificat επιτυχούς παρακολούθησης στη Γαλλία, Επιμορφωτικού Προγράμματος της Τάξεως Πολεοδομίας και Αρχιτεκτονικής – 9 μηνών για Διπλωματούχους Μηχανικούς τα έτη 1967-1968 (A.S.T.E.F).

  • Certificat επιτυχούς παρακολούθησης του δεύτερου κύκλου του ίδιου προγράμματος, το έτος 1971 (A.C.T.I.M)

 

Με το τέλος των σπουδών της εργάστηκε για λίγο διάστημα στο γραφείο του πολιτικού μηχανικού Αντρέα Ζέη. Την ίδια περίοδο γνωρίστηκε με τον πολιτικό μηχανικό Γιάννη Πομόνη –και  μετέπειτα σύζυγό της– με τον οποίο δημιούργησαν το 1962 γραφείο Αρχιτεκτονικών Μελετών, το οποίο συνεχίζει την λειτουργία του μέχρι και σήμερα σε συνεργασία με την κόρη τους –επίσης αρχιτέκτονα  Μαρία Πομόνη.

 

Σε όλη της την επαγγελματική πορεία  έχει λάβει μέρος σε πολλούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς –τυγχάνοντας  επανειλημμένα διακρίσεις– και μελέτησε πλήθος κατοικιών, ξενοδοχείων, βιομηχανικών κτιρίων, καταστημάτων, εμπορικών κέντρων, νοσοκομείων, διαμορφώσεων περιβάλλοντος χώρου, οικιστικών περιοχών  κ.ά.

 

 

  • Το υλικό για την ανάρτηση παραχώρησε στο Αρχείο η ίδια η βιογραφούμενη με τη βοήθεια της κόρης της συναδέλφου Μαρίας Πομώνη. Η Σέβα με τη Μαρία είχαν και την τελική θεώρηση των κειμένων της ανάρτησης την ΄Ανοιξη του 2021. Τις ευχαριστούμε πολύ.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Σέβα Καρακώστα γεννήθηκε στην Αθήνα το 1938. Είναι το δεύτερο από τα πέντε παιδιά της οικογένειας. Ο πατέρας της οικογένειας, αν και επιχειρηματίας, τους εμφύσησε την αγάπη για την θάλασσα (ελευθερία/ανοικτός ορίζοντας) και την αγάπη για την φύση και την γη (περιβάλλον).

Κατά τα μαθητικά της χρόνια στο γυμνάσιο ανακάλυψε την αγάπη της και την έμφυτη ροπή της στην ζωγραφική και τα μαθηματικά (γεωμετρία και άλγεβρα), στα οποία και βασίστηκε η επιλογή της να σπουδάσει αρχιτεκτονική. Κατά την διάρκεια της τελευταίας σχολικής χρονιάς, συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία, με πρωταγωνιστικό ρόλο στην θεατρική παράσταση του σχολείου. Παράλληλα με την ενασχόληση της αυτή, από την οποία αντλούσε μεγάλη ικανοποίηση και χαρά, προετοιμαζόταν για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

 

ΣΠΟΥΔΕΣ – ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Τελικά, την κέρδισε η Αρχιτεκτονική, στην οποία πέτυχε με εισαγωγικές εξετάσεις, 5η κατά σειρά επιτυχίας το 1956. Η επιλογή της αυτή, της στέρησε την δυνατότητα να γίνει ηθοποιός, παρά την προτροπή γνωστού ηθοποιού του Εθνικού, και ο οποίος της είχε πει, όταν την είχε παρακολουθήσει στην σχολική θεατρική παράσταση, ” θα χάσει η ελληνική σκηνή αν συνεχίσεις σπουδές στο Πολυτεχνείο”.

Στην Αρχιτεκτονική Σχολή αρίστευσε και αποφοίτησε το 1961. Κατά την διάρκεια των σπουδών διδάχθηκε από επιφανείς δασκάλους, όπως στα Μαθήματα Αρχιτεκτονικής από τους Κώστα Κιτσίκη, Αντώνη Κριεζή, Κυπριανό Μπίρη και James Speyer, στην Ζωγραφική από τον Νικόλαο Χατζηκυριάκο – Γκίκα και τον Δημήτρη Φατούρο, στην Μορφολογία από τον Παναγιώτη Μιχελή, στις Εσωτερικές Συνθέσεις από τον Γιάννη Λιάπη, στην Ιστορία της Τέχνης από τον Νίκο Εγγονόπουλο.

Παράλληλα με τις σπουδές της και από το καλοκαίρι του 1958, εργαζόταν στο αρχιτεκτονικό γραφείο του Ιάσονα Ρίζου.

Μετά τη Σύνθεση και τον σχεδιασμό του Περιβάλλοντα Χώρου, η πολεοδομία ήταν η μεγάλη της αγάπη και ως εκ τούτου πραγματοποίησε την διπλωματική της εργασία με την καθοδήγηση του καθηγητή Αντώνη Κριεζή. Τότε της πρότεινε και ο καθηγητής να εργαστεί ως βοηθός στην έδρα του. Εκείνη την εποχή είχε αναλάβει, το πρώτο της έργο, μια μικρή μονοκατοικία στην Εκάλη. Είχε δεσμευτεί να το παραδώσει ” με το κλειδί στο χέρι”, δηλαδή είχε αναλάβει την μελέτη, την επίβλεψη και την κατασκευή του έργου. Η όλη διαδικασία την συνεπήρε, και επειδή την απασχολούσε όλη μέρα δεν συνέχισε την συνεργασία της με τον καθηγητή.

 

Με το τέλος των σπουδών της εργάστηκε για λίγο διάστημα στο γραφείο του πολιτικού μηχανικού Αντρέα Ζέη. Στο διάστημα αυτό είχε την ευκαιρία να μελετήσει και να επιβλέψει την πρώτη της Αθηναϊκή πολυκατοικία, επί των οδών Λουκιανού και Αχαιού στο Κολωνάκι. Την ίδια περίοδο λόγω της συνεργασίας της, γνωρίστηκε με τον πολιτικό μηχανικό Γιάννη Πομόνη – και μετέπειτα σύζυγό της- με τον οποίο δημιούργησαν το 1962 γραφείο Αρχιτεκτονικών Μελετών, το οποίο συνεχίζει την λειτουργία του μέχρι και σήμερα σε συνεργασία με την κόρη τους –επίσης αρχιτέκτονα Μαρία Πομόνη.

Σε όλη της την επαγγελματική πορεία μελέτησε πλήθος κατοικιών, ξενοδοχείων, βιομηχανικών κτιρίων, καταστημάτων, εμπορικών κέντρων, νοσοκομείων, διαμορφώσεων περιβάλλοντος χώρου, οικιστικών μελετών, κ.ά.

 

Παρακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία τα έτη 1967-1968 και 1971 λαμβάνοντας αντίστοιχα :

  • Certificat επιτυχούς παρακολούθησης στη Γαλλία, Επιμορφωτικού Προγράμματος της Τάξεως Πολεοδομίας και Αρχιτεκτονικής – 9 μηνών για Διπλωματούχους Μηχανικούς τα έτη 1967-1968 (A.S.T.E.F).

  • Certificat επιτυχούς παρακολούθησης του δεύτερου κύκλου του ίδιου προγράμματος, το έτος 1971 (A.C.T.I.M).

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΙΔΕΩΝ

Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο, επηρεάστηκε σημαντικά από τη διδασκαλία του Αμερικανού καθηγητή στην Κτηριολογία – Αρχιτεκτονική Σύνθεση James Speyer.

Ο Speyer ήταν ο πρώτος Αρχιτέκτονας στο γραφείο του Mies Van Der Rohe και δίδαξε την τάξη της την 3η και 4η χρονιά, ως προσκεκλημένος καθηγητής.

Από τη διδαχή του καθηγητή Speyer δύο στοιχεία επηρέασαν την Καρακώστα καθοριστικά:

  • Το ότι μπορεί να επιλυθούν σκόπιμα και ορθολογικά, οι λειτουργίες ενός κτηρίου, με εκ των προτέρων δεδομένη μορφή και καθορισμένο- στον χώρο- περίγραμμα.(Με την προϋπόθεση βεβαίως ότι διατίθεται η αναγκαία από το πρόγραμμα επιφάνεια.)

  • Το ότι κάθε κτήριο επηρεάζεται μορφολογικά από το υλικό και τη συμπεριφορά της φέρουσας κατασκευής του.

 

Αργότερα μετά  την παραμονή της για λόγους βασικά μεταπτυχιακών σπουδών  στο Παρίσι, τα έτη 1968 και 1969, συνεργαζόμενη με τον Γιώργο Κανδύλη, ήλθε σε άμεση επαφή με τις αντιλήψεις και τις απόψεις του, εκ των οποίων δύο κυρίως την επηρέασαν:

  • Τα κτίρια, αλλά και οι Πολεοδομικές Οργανώσεις, θα πρέπει να λειτουργούν σαν ζωντανοί οργανισμοί και να παρέχουν τη δυνατότητα εξελικτικής προσαρμογής τους μέσα στον χρόνο. Επιγραμματικά να μην έχουν κλειστή μορφή.

  • Τη μορφή των κτηρίων αλλά και των Πολεοδομικών Οργανώσεων την καθορίζει το σύστημα δομής. Δηλαδή ο στερεομετρικός συνδυασμός που επιλέγεται σαν ιστός για να οικοδομηθεί το κτίσμα ή για να αναπτυχθεί η Πολεοδομική Οργάνωση. Όχι σπάνια μπορεί να επιλέγεται η δομή πριν την μορφή.

 

Σημαντικά τέλος υπήρξαν για αυτήν -από  την εποχή των σπουδών ακόμη-  τα έργα του Δημήτρη Πικιώνη και του Άρη Κωνσταντινίδη.

Προσωπικά πίστευε ότι αυτά τα έργα βασίζονται σε κοινές πρωταρχικές αρχές:

  • Σκοπός των κτηρίων είναι να ικανοποιούνται οι ανάγκες του ανθρώπου και,

  • Δημιουργούνται για τον τόπο που προορίζονται, δηλαδή, για τον Ελληνικό χώρο.

Από το έργο του Δημήτρη Πικιώνη και του Άρη Κωνσταντινίδη την επηρέασε και την διαφώτισε κυρίως,  ο τρόπος και η συλλογιστική με την οποία συνελάμβαναν  τις μορφές και τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των κτιρίων που δημιουργούσαν.

 

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ – ΘΕΣΕΙΣ

Με αφετηρία τις παραπάνω αντιλήψεις και με τα προσωπικά της συμπεράσματα για τον κοινωνικό ρόλο της Αρχιτεκτονικής, προσδιορίζει  τις βασικές αρχές της, που επιγραμματικά συνοψίζονται στις παρακάτω θέσεις:

  • Τα κτήρια να λειτουργούν σαν ζωντανοί οργανισμοί και να έχουν μέτρο τον άνθρωπο.

  • Η μορφή τους να είναι απλή και να εναρμονίζεται στο περιβάλλον.

  • Να φανερώνουν τον τρόπο κατασκευής τους και να εκφράζουν Ελληνικότητα.

 

Με γνώμονα τις παραπάνω θέσεις, και σε συνάρτηση με τους στόχους που θέτει στην εκάστοτε υπό μελέτη περίπτωση, αναζητεί και διαμορφώνει τη σύλληψη του κάθε αρχιτεκτονικού έργου με την εξής μεθοδολογία:

  • Προσπαθεί να κατανοήσει και να ιεραρχήσει: τις πραγματικές ανάγκες και τις βαθύτερες επιθυμίες των προσώπων που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν το κτίσμα.

  • Στη συνέχεια επισκέπτεται το χώρο του μελλοντικού κτίσματος για να αναγνωρίσει αφομοιωτικά τα στοιχεία του όπως, κλίση κι ανάγλυφο του εδάφους, θέα, προσανατολισμός , προσπέλαση, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά , κ.λ.π.

  • Σε συνδυασμό με τις άλλες παραμέτρους (όπως το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την περιοχή, το κόστος, τοπικές συνθήκες , κ.α.) διαμορφώνει νοερά μια ιδέα μορφής.

  • Αυτή την καταρχήν ιδέα, την υποβάλλει σε μια νοερή επεξεργασία για κάποιο χρονικό διάστημα. Μετά αναζητεί συλλογιστικά μια ιδέα δομής. Η δομή αυτή βάζει σε τάξη την ιδέα της μορφής. Της προσδίδει σχηματική έκφραση, και τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί.

  • Ακολουθεί αναλυτική και συνθετική επεξεργασία του θέματος με διαδοχικές προσεγγίσεις. Έτσι προκύπτει μια πρόταση στη διαμόρφωση της οποίας έχουν συνεργαστεί  και οι χρήστες.

  • Στη συνέχεια μελετά τα επιμέρους μορφολογικά στοιχεία των όψεων, τα οποία ήδη υπάρχουν σαν ιδέα από τις προηγούμενες φάσεις. Στις εργασίες της κύριο μορφολογικό στοιχείο αποτελούν τα κουφώματα.

 

ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΣΕΒΑΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ.

Μέσα από το υλοποιημένο της έργο  διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι :

  • Έχει αντλήσει τις εμπειρίες της  όχι μόνο από τα έργα των καθιερωμένων αρχιτεκτόνων αλλά και από το έργο των ανώνυμων δημιουργών των αγροτικών οικισμών και των χειροποίητων σπιτιών.

  • Η έννοια του ωραίου, αρκετά αφηρημένη, υποκειμενική και ρευστή, επηρεασμένη από τα διάφορα κατά καιρούς ρεύματα, διαμορφώνεται κάθε φορά από την έμπνευση και την ευαισθησία του αρχιτέκτονα,  της είναι δε σαφές ότι  εκτός από τα μέτρα και τους κανόνες δεν υπάρχουν γενικά αποδεκτές απόψεις αισθητικής αξιολόγησης.

  • Δεν επιδιώκει την  άκαμπτη λειτουργικότητα, αλλά μιαν  ευέλικτη και προσαρμόσιμη διάταξη, η οποία εξυπηρετεί τις τρέχουσες ανάγκες και εξασφαλίζει δυνατότητες σχετικά εύκολων και αναγκαίων μελλοντικών αναπροσαρμογών.

 

Τονίζει η Σέβα Καρακώστα:

“Πολλές φορές παραμερίζοντας τους άψυχους κανόνες τις λειτουργίας ή της αισθητικής, αξιοποίησα στοιχεία του περιβάλλοντος ή έθεσα εξ’ αρχής ένα πυρήνα έλξεως και παραμονής όπως ένα αίθριο, μια ηλιόλουστη ταράτσα , μια στριμωγμένη γωνία τζακιού. Όμως οι παραπάνω βασικές αρχές, στη πρόοδο της δουλειάς μου αποδείχτηκαν ελλειπείς αφετηρίες για την οργάνωση του χώρου. Από την εποχή που δούλεψα στη Γαλλία, δεν με απασχολεί να βρω την λειτουργικά σωστή λύση αλλά το κατάλληλο σύστημα που προσφέρει την δυνατότητα πολλών λύσεων και επιτρέπει οι ομάδες ή τα άτομα να διαλέγουν την λύση που τους ταιριάζει. Έτσι ο κατασκευασμένος χώρος εκτός του ότι γίνεται στα μέτρα του καθενός, έχει και τη δυνατότητα της εξέλιξης στο χρόνο. Η επιλογή τόσο της μονάδας του συστήματος, όσο και του τρόπου συνδυασμού της, εξαρτάται από τον φέροντα οργανισμό και από τις γενικές αρχές λειτουργίας που πρόκειται να εξυπηρετήσει ο χώρος. Άξονες του συστήματος μπορεί να είναι , οι μετακινήσεις των ανθρώπων, τα δίχτυα εξυπηρέτησης κ.ά.”

 

ΜΕΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ

  • Μέλος Τ.Ε.Ε (1961).

  • Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Σ.Α.Δ.Α.Σ.

  • Ελληνικός Επιστημονικός Σύνδεσμος.

  • Αρχιτεκτονική Εταιρεία.

  • Αντιπροσωπεία Τ.Ε.Ε. (για την χρονική περίοδο 1985 – 1987).

  • Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής – Ιδρυτικό μέλος.

  • Εισηγήτρια στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Τ.Ε.Ε. από το 1998.

  • Σύλλογος Αποφοίτων PIERCE COLLEGE.

 

 

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ – ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

1962

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός – Κτήριο Συλλόγου Συμβολαιογράφων. Συνεργασία Αρχιτέκτονα Ι. ΧΑΝΙΩΤΗ – 1η Εξαγορά.

1964

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός – Ο.Σ.Κ. για τον τύπο ΕΞΑΤΑΞΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ  ΣΧΟΛΕΙΟΥ – Συνεργασία Αρχιτέκτονα Ν. ΖΟΥΛΑΜΟΓΛΟΥ – 1ο Βραβείο.

  • Ο.Σ.Κ. για τον τύπο ΔΙΤΑΞΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ του αυτού Διαγωνισμού -Συνεργασία Αρχιτέκτονα Ν. ΖΟΥΛΑΜΟΓΛΟΥ – 1ος Έπαινος.

1966

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός – Ε.Β.Α. – Κτήριο Αεροδικείου – Συνεργασία Αρχιτέκτονα Ι. ΧΑΝΙΩΤΗ.- 2ο Βραβείο.

1967

  • Πανελλήνιος  Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός – Ε.Ο.Τ. – Αξιοποίηση του Παλαιού Φρουρίου  Κερκύρας – Συνεργασία Αρχιτεκτόνων Α. ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ – Α. ΚΟΥΚΙΑΔΗ – Ι. ΧΑΝΙΩΤΗ.- 3ο Βραβείο.

1968

  • Διεθνής Διαγωνισμός Χωροταξικής Διαμορφώσεως Κεντρικής Περιοχής Πλόντβιβ Βουλγαρίας – με την ομάδα Γ. ΚΑΝΔΥΛΗ – 3ο Βραβείο.

1973

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός για την διαμόρφωση Πλατείας 25ης Μαρτίου (Κλαυθμώνος) ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – 1ο Βραβείο. Ακολούθησε ανάθεση Μελέτης.

1975

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Αγροτική Τράπεζα Ελλάδος (Α.Τ.Ε.).

  • Μεγάλη Αγροτική κατοικία Πεδινού τύπου – Βραβείο

  • Μεγάλη Αγροτική κατοικία Ορεινού τύπου – Βραβείο

  • Μικρή Αγροτική κατοικία Ορεινού τύπου – Έπαινος

  • Μικρή Αγροτική κατοικία Πεδινού τύπου – Έπαινος

1985

  • Μέλος Επιτροπής Κρίσεως για την ανάθεση Μελέτης Διαμορφώσεως Πεζοδρόμων οδού Παν. Τσαλδάρη στον Οικισμό Νίκαιας Αττικής.

1986

  • Μέλος  Επιτροπής Κρίσεως (εκπρόσωπος Τ.Ε.Ε.) για την ανάθεση Μελέτης Διαμορφώσεως Δημοτικού Χώρου στην οδό Λεωνίδου στην πόλη της Λαμίας.

1995

  • Ευρωπαϊκός Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών Ζέφυρος. – Άριστη βαθμολογία.

1996

  • Πανελλήνιος Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Προσχεδίων για την Ανέγερση Μετσόβου Κέντρου Διεπιστημονικής Έρευνας. Ε.Μ.Π. – 1ο Βραβείο. Ακολούθησε ανάθεση Μελέτης.

1996

  • Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Προσχεδίων για την Διαμόρφωση της Πλατείας Ομονοίας – Συνεργασία Αρχιτεκτόνων Α. ΜΑΚΡΗ – Π. ΜΑΣΟΥΡΙΔΗΣ – 6η κατά σειρά.

2000

  • Μέλος Επιτροπής Κρίσεως του Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την ανέγερση του Δημαρχιακού Μεγάρου του Δήμου Λιβαδέων.

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ

1962

  • Πολυκατοικία Α. Ζέη, επί των οδών Λουκιανού και Αχαιού, (1962).

  • Μονοκατοικία Τ. Πάνου, στην Εκάλη.

1963

  • Μονοκατοικία Χ. Σταματίου στο Π. Ψυχικό, Ν. Λύτρα 32.

  • Κατοικία Σ. Πομόνη στη Ν. Φιλοθέη, Καψαμπέλη 11.

  • Πολυκατοικία Α. Φικιώρη, Δ. Βασιλείου, Κ. Σεβαστού στο Π. Φάληρο.

  • Εργοστάσιο Παρκετοβιομηχανίας ΚΑΣΤΡΙ Ε.Π.Ε στην Κ. Κηφισιά, οδός Καλυφτάκη.

1965

  • Εξοχική κατοικία Ε. Αναγνωστοπούλου στην Σαρωνίδα.

  • Μονοκατοικία Σ. Καρακώστα στο Π. Ψυχικό, Διαμαντίδου 74.

1966

  • Τουριστικό περίπτερο “Ν. Μαγκριώτης και Α. Κίτσος” Ο.Ε, στη Λειβαδιά.

1968

  • Τύποι κατοικιών H.L.M στην Τουλούζη (Γαλλία).

1969

  • Τύποι κατοικιών διακοπών στο BARCARES (Γαλλία).

  • Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Νέας Πόλεως MIRAIL στη Τουλούζη (Γαλλία).

  • Κέντρο Νέας Πόλεως MIRAIL στη Τουλούζη (Γαλλία).

  • Κτήρια  διακοπών στο ST. RAPHAEL (Γαλλία).

  • Μελέτη εμπορικού Κέντρου της Τουριστικής περιοχής BARCARES (Γαλλία).

1970

  • Κατοικία Π. Καρακώστα στο Ψυχικό, Λ. Δρόση 16.

  • Επέκταση Βιομηχανίας ελαστικών Α. Πετσετάκη στην Καλλιθέα.

  • Εξοχική κατοικία Ν. Πομόνη στο Βγέθι Κερατέας.

1973

  • Πολυκατοικία Ε. Περαντώνη στο Μαρούσι.

  • Κατοικία Μ. Αγγελοπούλου στην Άνω Βούλα.

  • Κατοικία Ι. Κατωπόδη στην Κηφισιά.

  • Κατοικία Θ. Κανδηλίδη στο Π. Ψυχικό, Ζαλοκώστα 17.

  • Δήμος Αθηναίων, Διαμόρφωση πλατείας Κλαυθμώνος.

1974

  • Εσωτερικές διαρρυθμίσεις δύο διαμερισμάτων Ν. Δαδινάκη, σε πολυκατοικία στο Π. Φάληρο.

  • Συγκρότημα 11 εξοχικών κατοικιών Σ. Καρακώστα, στο Βγέθι Κερατέας.

1975

  • Κατοικία Ν. Καρακώστα στην Κηφισιά.

  • Πολυκατοικία Σ. Πομόνη στην Ν. Φιλοθέη, Καψαμπέλη 11.

  • Διπλοκατοικία Χ. Παναγιωτίδη στον Κοκκιναρά, (Πολιτεία).

1976

  • Κατοικία Γ. Παμπούκη με Ισόγειο κατάστημα στην Ακράτα.

  • Ξενοδοχείο 350 κλινών Α΄ κατηγορίας FERMA BEACH, Ε. Περαντώνη στην  Ιεράπετρα Κρήτης.

1977

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Πεζοδρόμηση και διαμόρφωση των οδών Βουκουρεστίου και Βαλαωρίτου.

  • Κατοικία Χ. Παναγιωτόπουλου στην Κηφισιά, Ιθάκης 21.

  • Ξενοδοχείο 150 κλινών, Β’ κατηγορίας Δ. Κολαϊτη, στη Ζάκυνθο.

1978

  • Ξενοδοχείο 450 κλινών, Α’ κατηγορίας  YALISKARI PALACE, Β.  Ρίζου, στο Γυαλισκάρι της Κέρκυρας.

  • Εξοχική κατοικία Π. Καρακώστα στην Ίο.

  • Πολυκατοικία Γ. Πετρόπουλου στου Παπάγου.

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Διαμόρφωση χώρου Πολιτιστικού Κέντρου Αθηνών, μεταξύ των οδών Β. Σοφίας, Β. Κωνσταντίνου και Ριζάρη.

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.  Αποκατάσταση διατηρητέου κτηρίου Ριζαρείου Σχολής, Β .Σοφίας.

1979

  • Διπλοκατοικία Γ. Γεωργαντά στην Ν. Πεντέλη, Σαλαμινομάχων 44.

  • Συγκρότημα τριών εξοχικών κατοικιών  Μ. Μιχαηλίδη, Α. Πατρικίου, Σ.  Μυτιληναίου στην θέση Γουβιά στην Κέρκυρα.

  • Εξοχική κατοικία Ι. Μπουλουγούρη στα Μάρμαρα Αιγείρας, Πελοπόννησος.

1980

  • Έπαυλη Σ. Μοσχοβίτη στην Κηφισιά, Σύρου 12.

  • Κτήριο Τράπεζας και Γραφεία Διοίκησης Εμπορικής Τράπεζας της Ελλάδος στο Ηράκλειο Κρήτης.

1984

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Πεζοδρόμηση και διαμόρφωση της οδού Φωκίωνος Νέγρη.

1986

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Διαμόρφωση πλατείας Τερτσέτη – Πολυζωϊδη στην οδό Αρσάκη.

  • Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. Διαμόρφωση της πλατείας Ρώμης επί της Λ. Κηφισίας – Περιοχή  Γηροκομείο.

1987

  • Κεντρικό κτήριο Κοινοβιακής ζωής Μ. Καρακώστα στο Μαρκόπουλο Μεσόγαιας.

  • Πολυκατοικία Θ. Κανδηλίδη στο Π. Ψυχικό, Ζαλοκώστα 17.

1988

  • Διπλοκατοικία Ε. Πασσά στον Νέο Βουτζά Αττικής.

  • Έπαυλη Ε. Καρρέρ στο Καλέτζι, Λίμνη Μαραθώνα Αττικής.

  • Δύο αστικές κατοικίες Α. Κουτσούρη στο Π. Ψυχικό, Νυμφών 27.

  • Δύο εξοχικές κατοικίες Α. και Β. Πομόνη στο Ακρωτήρι Ζακύνθου.

1989

  • Έπαυλη και Παιδικός Σταθμός Ε. και Κ. Παππά στα Μελίσσια Αττικής, Ιπποκράτους 3.

1990

  • Έπαυλη δύο κατοικιών Α. Φαντοπούλου στην Εκάλη.

  • Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ASPROFOSS. Κτήρια Διοίκησης και Συντήρησης της Δ.ΕΠ.Α στην Αγχίλαο Θεσσαλονίκης, στο Πάτημα Αττικής και στα Φάρσαλα Θεσσαλίας.

1991

  • Παραδοσιακή κατοικία Γ. Λαμπράκη στην Χώρα Σερίφου.

  • Κατοικία Λ. Μαρινάκη στην Αγ. Παρασκευή, Αιγαίου Πελάγους 82.

1993

  • Συγκρότημα Εργατικών κατοικιών στην οδό Καλής Θελήσεως στα Οινόφυτα Βοιωτίας, Καλώδια Βοιωτίας.

  • Κατοικία Α. Μωραΐτου στην Άνω Γλυφάδα, Λάρνακας 13.

  • Οικιστική Ανάπτυξη περιοχής παραθεριστικής κατοικίας Ι. Ασημακόπουλου, στον Κάλαμο Αττικής.

1994

  • Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας.  Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας.

1995

  • Πολυκατοικία Π. Σαραντόπουλου στην Άνω Γλυφάδα, Χίου 24.

  • Έπαυλη Λ. και Μ. Ροϊλού στην Κηφισιά.

1995 – 2008

  • Νέα και επεκτάσεις βιομηχανικών κτηρίων ΕΛ.Β.ΑΛ στα Οινόφυτα Βοιωτίας.

1997

  • Ε.Μ.Π. Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας   (ΜΕ.Κ.Δ.Ε)  του Ε.Μ.Π στο Μέτσοβο.

  • Γενική Εργοληπτική. Τριώροφη πολυκατοικία στο Π Ψυχικό, Ναρκίσσου 46.

1998

  • Συγκρότημα εξοχικών κατοικιών Σ. Καρακώστα στο Καμάρι Κορινθίας.

2001

  • ΕΑΧΑ Α.Ε. Ανάπλαση της οδού Αιόλου.

2002

  • Δήμος Σεριφίων, Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων. Ανάπλαση της περιοχής των διατηρητέων Ανεμόμυλων της Χώρας Σερίφου, διαμόρφωση της πλατείας και  του χώρου στάθμευσης οχημάτων, Χώρα Σερίφου.

  • ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. Ιδιωτική πολεοδόμηση 28 στρεμμάτων στην Εκάλη, μεταξύ των οδών Πάρνηθος, Ι. Τσαρτίλη και Δρυάδων.

2003 – 2004

  • ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. 48 Διώροφες Κατοικίες στην Εκάλη, μεταξύ των οδών Πάρνηθος, Ι. Τσαρτίλη και Δρυάδων.

2004

  • ΕΛ.Β.ΑΛ, ΧΑΛ.ΚΟΡ. Μελέτη 17 κατοικιών για μεσαία Στελέχη εταιρείας στην Δόμβραινα Βοιωτίας.

2005

  • Ε.Μ.Π. Οργάνωση και επίπλωση των χώρων του Μετσόβιου Διεπιστημονικού Κέντρου Έρευνας  του Ε.Μ.Π στο Μέτσοβο.

2006

  • Εξοχική κατοικία Ε. και Λ. Κατζουράκη στην Άνδρο, περιοχή Απροβάτου.

  • Τριώροφο κτήριο δύο κατοικιών Ι. και Κ. Σταματίου στο Ψυχικό, Ν. Λύτρα 32.

2007

  • Δύο βιοκλιματικές κατοικίες Μ. και Μ. Καρακώστα, στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας.

2008

  • Διπλοκατοικία Ν. Μάκρη στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας.

 

Σε όλα τα έργα που αναφέρονται παραπάνω το Γραφείο της Αρχιτέκτονος εκτός από την μελέτη έχει αναλάβει και την επίβλεψή τους -με εξαίρεση το Μετσόβιο Κέντρο Διεπιστημονικής Έρευνας (ΜΕ.Κ.Δ.Ε).

Τεύχος Συλλόγου Αρχιτεκτόνων

  • Κτήριο Γραφείων και Αεροδικείου, 1967.

 

Περιοδική έκδοση ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

  • Κατοικία στο Π. Ψυχικό, Ι.  1968,  τεύχος 2, σελ. 138.

  • Κατοικία στο Π. Ψυχικό, ΙΙ. 1968, τεύχος 2, σελ. 140.

  • Τάσεις στη σύγχρονη Ελληνική Αρχιτεκτονική. 1989, τεύχος 23, σελ. 114.

  • Κατοικία στην Κηφισιά. 1989,  τεύχος 23, σελ. 115.

  • Κεντρικό κτίριο κοινοβιακής ζωής στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας. 1989, τεύχος 23, σελ. 118.

  • Δύο συγκροτήματα εργατικών κατοικιών στη Βοιωτία. 1997  τεύχος 31, σελ. 132.

 

Περιοδική έκδοση ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ

  • Κατοικία στο Π. Ψυχικό. 1973, τεύχος 4, σελ. 16.

  • Κατοικία στην Άνω Βούλα. 1982, τεύχος 13, σελ. 78.

  • Κατοικία στην Κηφισιά. 1982, τεύχος 13, σελ. 82.

  • Πολυκατοικία στη Νέα Φιλοθέη. 1984, τεύχος 15, σελ.90.

  • Διπλοκατοικία στη νέα Πεντέλη. 1984,τεύχος 15, σελ. 93.

  • Κατοικία στην Άνω Γλυφάδα. 2002, τεύχος 33, σελ. 69.

  • Πολυκατοικία στην Άνω Γλυφάδα. 2002 , τεύχος 33, σελ. 104.

  • Πολυκατοικία στο Παλαιό Ψυχικό. 2002, τεύχος 33, σελ. 106.

  • Τριώροφο κτήριο δύο κατοικιών στο Ψυχικό. 2012, τεύχος 43, σελ. 44.

  • Δύο βιοκλιματικές κατοικίες στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας. 2012, τεύχος 43, σελίδα 48.

 

Οδηγός Mεταπολεμικής Αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα (Έκδοση ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ 1984)

  • Μονοκατοικία Νο 62, σελίδα 85.

  • Πολυκατοικία Νο 72, σελίδα 95.

 

Περιοδικό ΙΔΕΕΣ & ΛΥΣΕΙΣ

  • Η βιβλιοθήκη επιβάλλει αλλαγές. 1989, τεύχος 52, σελ. 30.

  • Αγκαλιά με την αύρα του Σαρωνικού. 1989, τεύχος 53, σελ. 58.

  • Διαμέρισμα με ύφος μονοκατοικίας. 1989, τεύχος 56, σελ. 104.

  • Το εξοχικό για πάντα. 1989, τεύχος 59, σελ. 44.

  • Αυτοδυναμία με 47Μ2. 1989, τεύχος 62, σελ. 52.

  • Δώμα στην Αθήνα. 1993, τεύχος 105, σελ. 50

  • Αρμονική Συνύπαρξη. 1993, τεύχος 109, σελ. 64.

 

Περιοδικό ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

  • YALISKARI PALACE HOTEL – Ξενοδοχείο Α.Ε. ΡΙΖΟΣ. 1980, τεύχος 42.

 

Περιοδικό Ύλη & Kτίριο

  • ΟΙΚΙΣΜΟΣ “ ΔΡΥΑΔΕΣ ” ΣΤΗΝ ΕΚΑΛΗ. 2007, τεύχος 80, σελ. 127.

 

 

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΡΓΩΝ